torsdag 28 mars 2013

¡Felices pascuas!

¡Hola mis alumnos!

Hoppas ni njuter av solen i påskvädret!

Jag har precis rättat färdigt era läs- och hörförståelser  - de sista ni gör i årskurs 7:s material!!!
Ni har även fått en bedömning för skrivuppgiften med era "måsten" som ni skrev i bloggen. Till en del av er har jag skrivit kommentarer i Unikum och för en del kan det även förekomma en fråga eller två som jag vill att ni svarar på.

Det vi har kvar nu innan vi börjar med årskurs 8:as material är ett prov som vi gör nästa onsdag. På tisdag tänkte jag därför att vi skulle repetera och gå igenom kompendiet ni fick två veckor innan lovet  som heter Repaso por la prueba del año 7.

På torsdag tänkte jag att vi skulle träna vidare på frågeleken och använda lektionen till att prata så mycket som möjligt. Frågeduellen blir sedan det sista som ska fyllas i PPN:en El tiempo libre i Unikum.

Ha ett fortsatt härligt lov - och ät inte alltför mycket godis :-)
¡Espero que tengaís unos días maravillosas!

Saludos,

Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar